tirsdag, januar 05, 2010

Journalister må simpelthen have noget bedre at tage sig til!

I dag har jeg været i en af Århus' smukkeste bygninger for at passe noget borgerligt ombud. Retsbygningen på Vester Allé er fyldt med detaljer som muslingeformede skiver til at dække nøglehuller og lamper, der udsender facettet lys. Og kunsten kan man også nyde, når man alligevel er der. Bygningen er dog vist nok ligeså upraktisk til sit formål, som den er smuk.

Da jeg ankom i morges, var forhallen fyldt af fotografer og journalister. Og jeg spurgte da også den første og bedste, hvad der brændte... Terror? Skyderi? Eller hvad? I, mine kloge bloglæsere, gætter det aldrig.

Det er en syg, syg verden, vi lever i!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fnis! Efterhånden har jeg hørt en masse om hende der Susan K. De skriver jo om hende alle vegne. For et par dage siden blev jeg nysgerrig og tænkte, at nu måtte jeg altså finde ud af hvem hun er; og så har hun bare været med i Paradis hotel!

Årh nej - det er da for morsomt. Men jeg har stadig ikke forstået, hvorfor hun er blevet så kendt at alle skriver om hende.

Lene sagde ...

Jens: Jamen, det er jo gak! På den ene side kan jeg godt have det sådan, at når der er nogle mennekser, som så gerne vil kigges på, så lad os da kigge på dem og give dem deres fix. På den anden side forstår jeg ikke, hvorfor det skal være så dumt. Hvorfor bliver man stjerne, fordi man opfører sig tåbeligt? Og siger det i virkeligheden ikke mere om beskueren?
Jeg forstår det heller ikke.