mandag, juni 25, 2007

Blok Party

Den store beretning om weekendsudskejelser - hvor skal jeg begynde? Der var Blok Party i midten af Gellerupparken, og jeg var hjælper. Det gik rigtigt godt. Når det er her i Gellerupparken, så skal der ingenting til, før der kommer dårligt omtale ud af det. Så succeser er værd at samle på. Det her var en af dem.
Jeg fik hørt en farlig masse dansk hiphop såsom Ali Kazim, Jøden, Lagix, U$O , og Chadi, der var konferencier og musikplanlægger. Der var også en masse andre, som jeg sikkert ville have vist, hvem var, hvis jeg havde været væsentligt yngre og meget mere hip.
Og at jeg ikke er hverken ung eller hip, må jeg i det her sindsyg øjeblik lige have glemt.




Her ser man så mig helt befippet over at være i selskab med U$O. Jeg er i gang med at fortælle om noget fodbold (her aner man allerede desperationen - Fodbold?!?). Hvad sker der for mine bryster? Og mit tøj? Og jeg kan bare overhovedet ikke kaste håndtegn! Og jeg er over tredive! Det er ikke meningen, at jeg skal vide det mindste om håndtegn og forsøge at være ung med de unge. Iøvrigt er det meget rare Mohammed, der har taget billedet. Jeg er nok nødt til at indkalde ham til en samtale, hvor jeg råber højt om manglende evner til at tage billeder, og han sprutter af grin. Nå, hurtigt videre.


En af de andre mærkelige oplevelser var, at jeg sammen med en af de andre frivillige måtte sove på scenen, fordi vagtselskabet ikke skulle nyde noget af Gellerupparken midt om natten. Ligner jeg måske en militskvinde? Til gengæld ved jeg noget om Gellerupparken - nemlig at risikoen for, at der sker noget, er minimal.



Ganske rigtigt - ingen overfald -kun af myg og af en lillebitte dræbersnegl. Yderst pudsigt var det, da der søndag morgen kom en golfspiller, fordi han skulle træne, inden han tog på arbejde. Var der nu dukket en bande op, så havde vi nok ikke været så forbavset. Fordommene trives i fin stil.
Nu står den så på hiphop-afvænning. Slut med at sige fucking i hver anden sætning og aldrig bruge udtryk som neder'en...igen.

Ingen kommentarer: