onsdag, november 14, 2007

Jeg - et mosefund.

Min borgerjournalistik byder på mange mærkelige oplevelser, og hvordan jeg præcist er havnet i emneområdet: musik, fortaber sig i det uvisse.

Og musik i Århus V sætter min alder under pres. Der er hiphop-ord, hvor jeg skal have tolkebistand, og nu er der også noget galt med min hørelse.

Der stod jeg med nogle unge hiphop fyre og spurgte deres gruppenavn, og der blev sagt et eller andet, jeg ikke helt hørte. Så spørger jeg frejdigt igen, og hvad sker der? Smart ung hiphop-fyr læner sig frem, taler højt og staver: "P-I-M-P-A-L-O-T."

Ok, selv jeg, der åbenbart er i kategorien næsten mumie, har hørt om Pimp-A-Lot. Men for eftertiden består mit journalistikudstyr af Laptop, papir, pen, kamera og hørerør a la Enkefru Fernando Møghe.
Og skulle nogen kende til en ordbog, der kan finstille mit sprogøre til ærkeårhusiansk hiphopslang, så sig til!

Ingen kommentarer: