onsdag, marts 07, 2007

Snakker med mig selv

Tilståelsessag... jeg er kommet til at låne en amerikansk selvhjælpsbog på biblioteket. Den handler om det, jeg er aller dårligst til...at prioritere og få ting fra hånden.

Faktisk minder bogens råd mistænkeligt om, at hårdt arbejde og fokusering er vejen til succes. Det er lidt som at sige, at man bliver slank af at spise sundt og dyrke motion. Ikke nogen stor overraskelse skulle jeg mene.

Men jeg håber hver gang, jeg kommer i nærheden af den slags bøger, at indholdet ligesom trænger ind og på magisk vis ændrer min normale adfærd. Helt af sig selv.

Det er ihvertfald ikke sket endnu. Bevis...jeg har været på Universitetet i dag, og jeg snakker stadig mere, end jeg læser. Måske er dette blogindlæg i virkeligheden udtryk for det samme. Jeg fortæller om selvhjælpsbogen i stedet for at læse den, ha! Jeg har brug for hjælp. Selvhjælp!

2 kommentarer:

Stine sagde ...

Jeg husker en dag på DJH, hvor du sagde til mig, at jeg lød som en selvhjælpsbog. Så slå to fluer med et smæk og tal med mig i stedet for at læse. Jeg lover at finde alle flosklerne frem!

Lene sagde ...

Ah, det er et hit! Super plan, som jeg bestemt kan overholde. Jeg glæder mig.