lørdag, marts 31, 2007

Lyd, snak og duft.

Ahh...nærmest sommervejr. Ihvertfald har vinduerne været åbne hele dagen. Så er det, at jeg hører fra legepladsen, at der bliver leget grønthandler...og råbte: "Billig, billig, billig." Jeg blev lige en overgang lidt bekymret for, at det var børnenes fremtid, jeg hørte der. Men så kom jeg i tanke om, at jeg som barn nok aldrig legede teolog.

Et tegn på, at jeg ligesom hører til her i Gellerupparken, er at en af grønthandlerne - altså en rigtigt grønthandler - i dag talte arabisk til mig. Hvad mere bekymrende er, at jeg faktisk forstod, hvad han sagde. Ha!

Nu er jeg nok nødt til at lukke vinduerne. Det er blevet koldere, og der dufter nu så meget af vandpibe, at jeg i dagdrømmen allerede sidder i de varme lande.

2 kommentarer:

Stine sagde ...

Æj, jeg hadede, når mine venner ville lege teolog, da jeg var lille :-)

Lene sagde ...

Det har jeg fuld forståelse for.