søndag, december 13, 2009

Dovenskabsekspert

Jeg er faktisk totalt doven for tiden. Min undskyldning er, at det er decembermørkt... men holder det nu også? Eller er jeg bare topsløv? Jeg tror det sidste.

Jeg gider mest at ligge på min sofa under min dyne. Så gider jeg at se fjernsyn, spise og strikke. Og det er vist det.

Ikke noget med julestress eller gøre rent eller den slags. Ikke noget med at ordne alle de udklip, der flyder rundt om i mit lille hjem eller de sidste praktiske tid til P-skolen. Der er noget, jeg også meget gerne vil sy. Lave malerier. Fotografere. Redde verden. Men jeg gider ikke.

I dag har jeg besluttet mig for, at det er ok. Nogle gange gider man bare ikke. Jeg er ikke det mindste depri. Jeg er faktisk sjældent sofalykkelig. Jeg trænger nok bare virkeligt meget til juleferie. På et eller andet tidspunkt kommer jeg vel til at kede mig og begynder at foretage mig noget fornuftigt. Indtil da... finder I mig på min sofa.

Ingen kommentarer: