fredag, december 12, 2008

Den omvendte julekalender

En lidt stille dag på oprydningsfronten. Er gået en lille smule kold i det store arbejde. Det går stadig fremad, bare langsommere. Og så havde jeg også en kæmpe veganeropvask, jeg skulle tage mig af. Når jeg skal lave god mad, så skal alle gryder i gang. Og så ender det på et tidspunkt med opvask… masser af opvask!

Det opmuntrende er, at min søster har været forbi og beundrer mit værk. Og så er jeg vel klar til at kaste mig over køkkenskabene.

Jeg har i forbindelse med oprydningen hørt om 'Den omvendte julekalender'. En julekalender, hvor man fra d. 1. december til d. 24. december hver dag bærer en sort sæk med skrammel. Smart!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er du sådan rigtig begyndt at spise veganermad? Hvis du mangler opskrifter, så skal du bare sige til.... :D Jeg har nogle opskrifthæfter liggende på nogle filer, som jeg hurtigt kan sende til dig.

Sikke meget der sker. Det er meget inspirerende at læse. Men jeg håber at det ikke går FOR hurtigt. Du skal jo også gerne have sjælen med.

Men nogen gange, så handler det også bare om at være seriøs og tage de nødvendige konsekvenser. Alt for ofte bliver vi ved med at udsætte fornuftige beslutninger og indgå utilfredsstillende kompromisser. Jeg synes du har gang i et fantastisk projekt - selv om det er noget andet, så tror jeg at det er lige så radikalt som Leif´s projekt. Og jeg håber at du får lige så meget succes, som Leif.

Lene sagde ...

Jens: Det kan du tro, jeg er. Og du må meget gerne sende opskrifter.
Jeg har nok en tendens til at kaste mig ud i for mange projekter på én gang, men denne gang har jeg i det meste gjort mig selv den tjeneste at tage mig tid. Med min utålmodighed plejer jeg jo at tro, at jeg kan gøre alt på en uge:-)
Jeg tror, at du har en god føling med, hvad det er for noget, jeg har gang i. Og jeg er meget glad for dine positive skub.

Dot sagde ...

Du kan regne med min opbakning!! Jeg synes, jeg har været i oprydningsmood de sidste 10 år.... Det hjælper både på det materialle og alt det andet rod at flytte lige så tit, som jeg har gjort.. Det er både hårdt og godt katharsis-agtigt. Mit næste move er i februar, så er det frem med de sorte sække igen, ah/oh ve.
Ønsker dig god søndag, med mindre du også har smidt den ud..?!

Anonym sagde ...

Jeg har også nogle ting som skal ændres i mit liv. Jeg har forsøgt flere gange, men hver gang er problemet min egen utålmodighed. Det går for langsomt og jeg vil alt for meget på en gang. Jeg tror desværre, at vi er nødt til at lære det der med tålmodigheden....! Og et skridt af gangen......!

Jeg sender nogle opskrifter. Det bliver nok først i løbet af aftenen.