søndag, juli 06, 2008

Teorier om Ikea

I går, hvor det var lummervarmt, tog jeg på tur til Ikea. Jeg har nemlig en idé om, at nu skal de sidste mange ting ordnes efter, at jeg flyttede i december.

Det er især mit soveværelse, som er blevet forsømt. Alt det, der ikke lige var plads til andre steder, røg derind. Og der står det så endnu.

Ikea er en studie i sig selv. En ting er, hvad man kan finde af møbler og andet, men mennesker i Ikea er også et studie værd. Først kom jeg direkte ind i gravid-stimmen. Der var maver overalt! Er Ikea mon en del af den offentlige fødselsforberedelse?

Og så er der de mænd, som har forvildet sig ud på shopping. Bedst som jeg havde udviklet en teori - ikke helt stueren - om hvad der ligesom sker, inden den kvindelig del af et forhold får tvunget manden i Ikea, så møder jeg en, jeg kender, nemlig Dan J. Og jeg spurgte overhovedet ikke, om min teori holdte, for der er bare ting, jeg ikke vil vide noget som helst om!

Nå, men jeg fandt, hvad jeg skulle bruge... gardiner. Nu er der bare det, at da jeg kommer hjem finder jeg ud af at de gardinstænger, jeg troede, at de skulle hænge i, hang i den gamle lejlighed.... så jeg må nok af sted igen.

Ingen kommentarer: