søndag, december 03, 2006

Brand i mørkets hjerte
















Drama...
Jeg var gået i seng lørdag aften. Jeg filosoferede smådrømmende over min eksamensopgave. Så hørte jeg nogle mærkelige brag. De var regelmæssige.

Det tænkte jeg ikke særligt meget over. Ikke før jeg lugtede røg. Jeg hoppede ud af min seng, og var pludseligt enormt bevist om, at der har været temmeligt mange påsatte brande i området på det sidste. Var det nu min bygning, der brændte?

Et hurtigt kig ud af vinduet afslørede, at det var det ikke. Jeg ringede til alarmcentralen. De vidste det godt og var på vej.

Ganske kort tid efter kunne jeg høre sirenerne. Jeg tog et billede. Branden var slukket i løbet af ganske kort tid. Hvorfor greb jeg egentligt ud efter mit kamera? Sikkert for at have et bevis på, at det ikke var noget, jeg havde drømt.

Hvad nu? Skal jeg til at sove med evakueringstøj på? Eller lytte efter alle bankelyde? Flytte er ikke en mulighed. For jeg kan godt lide at bo her... især når det ikke brænder - på!

Det var endnu en påsat brand i en container eller noget andet affaldshalløj. Suk.

Ingen kommentarer: