lørdag, november 18, 2006

Struktureret dagdrømmeri

Denne weekend er ligeså overfyldt som den sidste. Jeg er i gang med et to-dagskursus om at holde foredrag. En såkaldt fortællerweekend. Det er arrangeret af Mellemfolkeligt Samvirke.

Dagen begyndte med, at vi skulle fortælle vores sidemand, hvad vi drømmer om. Hvad drømmer jeg egentligt om? Stod der nærmest massivt over min indre skærm. Jeg var nok i det hele taget lidt træt i morges. Helt klart søvnmangel.

Jeg kom frem til, at jeg drømmer om at gøre min uddannelse færdig. Finde ud af, hvad jeg skal bruge selvsamme uddannelse til. Gøre det til mit drømmejob. Tjene nogle flere penge og få en større lejlighed. Og så drømmer jeg selvfølgelig altid om den valgaften, der skal komme, hvor Socialdemokraterne igen overtager regeringsmagten...

Eller er dagen blevet godt brugt på øvelser. Faktisk minder det en del om undervisningen på Djh med den forskel, at det drejer sig om den mundtlige formidling i stedet for den skriftlige.

Nu summer jeg så lidt over dagens indtryk og tænker over, hvad det der drømmejob går ud på. Måske et lidt stort emne nu, hvor trætheden er vendt tilbage.

Hvad drømmer du om?

Ingen kommentarer: