søndag, april 04, 2010

Zumba eller ej

Ok, jeg har det med at gøre ting uden at tænke. Og nu havde jeg altså bestemt, at jeg skulle prøve det der Zumba. Og jeg havde egentlig også lokket Maja med, men så blev hun forkølet og måtte melde pas.
Nu havde Maja godt nok forudset en koreografisk katastrofe. Men det havde jeg ikke, men sgu da kun fordi jeg ikke anede, hvad Zumba gik ud på!
NU ved jeg, hvor galt det kan gå. Jeg kan så mange ting, men at koordinere arme og ben er ikke en af dem. Det er jeg nok tæt på verdens dårligeste til.

Og så skulle Zumba vise sig at være verdens værste sport. Og jeg, som troede, at Zumba var sjovt! Det er ikke i nærheden af at være ligesom sjovt som at synge Gospel. Det er svært, tumpet at se på og efter en sang var jeg allerede træt af ordet: Zumba! Halvdelen af sporten går ud på at bræge det ene ord i tide og utide. Og lige en ting til... instruktørene! Zumba er det nye sorte indenfor fitness, og derfor, gætter jeg på, var der nyuddannede instruktører. Men... og måske er det bare mig... gymnastiskpiger, der ikke ser glade ud, giver ingen fest

Nå, men jeg har da meldt mig til noget mere Zumba-undervisning. Man skal ikke give op. Og jeg får jo motion, selvom mine arme og ben bevæger sig i helt andre retninger end de andres.

2 kommentarer:

Nille sagde ...

Lol! Jeg har faktisk overvejet, om jeg skulle tilmelde mig et kursus - men jeg bliver lidt irriteret over de klip jeg har set på Youtube fx. Netop det der popsmarte - men jeg er sikker på, at det er genial motion... og skidt så med koordinationen!

Jeg ville faktisk hellere gå til afrikansk dans - jeg er sikker på, at jeg ville være meget bedre til det, og så er det en helt anden stemning.

Lene sagde ...

Nille: Du har ret. Kunne man sparke det popsmarte ud af Zumba, ville det helt sikkert være bedre. Afrikansk dans? Tror ikke, at det er til at opdyrke i Århus og omeng, men hvad ved jeg. Fortæl lige, hvis du kommer afsted, og det er sjovt :)