lørdag, september 26, 2009

Visdomstænder mig her og der og alle vegne

Jeg har fået min første visdomstand! Eller det vil sige... den har været undervejs i seks måneder nu, og den er vist ikke færdig. Da jeg opdagede den i foråret, var jeg meget overrasket. Og et tjek på nettet bekræftigede mig da også i, at der er noget mærkeligt med den visdomstand. Der står, at man normalt får visdomstænder, når man er mellem 18-24 år. Når man så tænker på, hvor gammel jeg er, så er den mindst otte år forsinket. Og er det ikke rimeligt at antage, at noget eller nogen, der er otte år forsinket, ikke har tænkt sig at dukke op?

Nå, men nu er den her. Og det føles, som om det er selve kindbenet, der er på vej ud. Og når man samtidig tænker på, at den har samme fart på som en middelkedelig drypstenshule, er det bare en kedelig tendens.

Og nu tror jeg, at der er en mere på vej i den anden side! Hvis jeg virker lidt irritabel, så har vi nu en forklaring. Hele historien giver mig dog en vis forståelse for, hvorfor babyer har så hårdt et liv og bare må græde.

2 kommentarer:

Nille sagde ...

Ja ja - og bare vent til de skal UD ;-) Jeg har stadig en lille stump af knoglen siddende i kæben fra den sidste operation. Det bliver bare ved med at vokse frem...

Og så kan man jo stadig undre sig over, om man får dem, fordi man er meget vis - og det er tegnet på det... eller... og den lader vi bare stå! For det kan intet have på sig!

Lene sagde ...

Nille: Haha, nej, vi tror ikke, at det har noget med visdom at gøre, for så havde jeg da fået dem for længe siden:)
Ud-tingen tør jeg bare slet ikke tænke på... endnu. Jeg må vist hellere snart hen og have en alvorlig snak med min tandlæge:(