torsdag, august 02, 2007

Blod, bold og bangebukse.

Jeg har det ikke så godt med blod. Det er fint, hvis det bare er inde i kroppen, men udenfor...nej. Lige for tiden gør jeg rent på et laboratorium, hvor de analyserer blodprøver og smider skidtet væk igen. Og hvem skal så fjerne affaldet bagefter?

Bingo, det skal jeg. Det går nogenlunde. Den slags kan gøres meget hurtigt og med næsten lukkede øjne. Men så spørger min ellers søde kollega den anden dag, om de også smider afskårende ben og den slags ud i de containere, jeg triller rundt. Og nu er jeg begyndt at tænke på det.... Æv.

Apropos blod... Randers har gjort det slemme ved AAB. Jeg nævner det her - ikke kun for at drille Stine - men for at spørge, om ikke fodboldsprog nogen gange er lidt hysterisk? Det lyder for mig som om, at hvis man gør det slemme ved nogle andre, så kommer der blod. Andre typiske udtryk er at gøre det onde, eller at de blev afstraffet.

Skulle FCK på lørdag gøre det slemme ved AGF, så kommer jeg ikke og samler løsdele op i den lille gule container. Bare så I ved det.

Mere blod.... I går hørte jeg en scooter med høj fart, og pludselig kom der en ubehagelig lyd af ulykke. Så var der stemmer, der talte om, at en eller anden skulle lægge sig ned. Hvad gjorde jeg så? Jeg var jo nødt til at finde ud af , om de tilskadekommende havde brug for hjælp, og mit nysgerrige jeg ville i det hele taget gerne finde ud af, hvad der foregik.

Men jeg kunne ligesom høre, at det havde noget med blod at gøre. Så i stedet for at lave en heltegerning ringede jeg til Fantastiske Helle og fik hende til at gå hen og undersøge, hvad det gik ud på. Hun kunne fortælle, at der ganske rigtigt var blod, men at der også var en læge. Det var godt.
Så meget for min heltegerning...Jeg kan ringe og udsende spioner. Flot... eller noget.

Ingen kommentarer: