tirsdag, december 04, 2007

Decemberstress

Det ramler ned over mig med mærkelige stressende ting.

Først er der flytningen, som er nået til sin helt eget kaosfase. Hvor mange flyttekasser kan der være i en lille bitte lejlighed? Ikke mange skulle jeg hilse at sige. Og så roder det helt vildt.

To: Jul! Hvem pokker har tid til det? Jeg er så småt gået i gang med julekortene. Det er nærmest en fuldtidsbeskæftigelse.

Tre: Der mylder håndværkere ind i min lejlighed hele tiden. Det er noget med et vandur, men det minder mig mistænkeligt meget om, dengang Kathrine i Abu Dhabi havde besøg af fire indiske ingeniører, der skulle skifte pære i en lampe.

Fire: Hvorfor kan jeg ikke sige nej? Nu hænger jeg på en mængde ting, som jeg selvfølgelig skal tage mig af.

Fem: Resten. Artikler og speciale, der skal skrives. Bankbesøg. Og Bedsteveninde, der er depri, og jeg kan ikke gøre noget ved det.

Findes der en fin latinsk betegnelse for decemberstress?

2 kommentarer:

Superskurk sagde ...

Ja da, den latinske betegnelse for dette fænomen er: Julum stressum ekstremus travum.
Kan du ikke huske det fra latintimerne?
Nåe nej - der var jo nogen, som gik på matematisk linje!

Lene sagde ...

Ja, men jeg har haft masser af latin siden, og jeg tror, at din oversættelse af decemberstress er helt korrekt.