tirsdag, april 03, 2007

Anderledes søndag

Jeg brugte store dele af søndagen i et buddhistisk tempel sammen med en masse danske thai-kvinder. Hvordan jeg var havnet der, fortaber sig lidt i en tåge af umådelig nysgerrighed og en byge af spørgsmål til en kollega, der til sidst forbarmede sig og tog mig med.

Det var som at komme til en kusine-fest, hvor man bare ikke hørte til. Jeg var for høj, stor, hvid og fremmedsproget til at falde rigtigt ind. Men det var en kæmpe oplevelse! Alt var super anderledes. Det var som at komme på en rejse til et fjernt land. Et land med kunstige blomster, orange munke og særpræget smuk musik.

Jeg håber, at jeg får lov til at prøve noget lignende igen. Jeg blev helt træt efter alle de nye indtryk. Hvad var det nu, der dræbte smedens kat? Nysgerrighed. Gad vide, hvorfor præcist det ordsprog står lysende klart i min hukommelse som noget, mine forældre har sagt utroligt mange gange?

Ingen kommentarer: