onsdag, juni 25, 2008

En boganbefaling

Er kommet helt ud af rytmen med at skrive blogindlæg. Men nu vil jeg.

Jeg har været syg de sidste par dage, og tiden under dynen kunne jeg jo ligeså godt bruge til at læse en god bog.
Hvilket minder mig om, at jeg heller snart må lave en top ti over anbefalelsesværdige bøger. Især når man tænker på de lister, jeg har set over, hvad aviser anbefaler deres læsere at tage en på ferie... fy da føj!

Men altså... jeg kan i hvert fald anbefale "Ensomhedens fæstning" af Jonathan Lethem. Den handler blandt andet om kvarterløft, hvilket jo er noget, jeg beskæftiger mig med til hverdag. Det er fantastisk, når en beskrivelse af nogle skæbner kan fortælle en historie, der rammer lige ind i de udfordringer, der også gælder et helt andet sted og i en anden tid. Læs den!

Ingen kommentarer: