onsdag, september 26, 2007

Ordluder

Har hørt mig selv sige forankret TO gange i dag... og jeg har også sagt: en platform at arbejde ud fra. Hvad bliver det næste? Rollemodeller? Kulturmøde? Borgerinddragelse (som jeg er alvorligt bange for, at jeg også allerede har hørt mig selv sige!)? Oh, ve! Oh, rædsel!

Jeg har dog hørt et udtryk, der gælder ved den slags ubehageligheder... Ordluder!

I øvrigt anbefaler min Word-ordbog, at jeg bruger 'Integrationsrod' i stedet for 'Integrationsråd'. Det ligner en tanke....

2 kommentarer:

Dot sagde ...

Yes! Lene, dine ordfinurlighedstanker er endnu bedre end den geniale overskrift ORDLUDER! Men pas på - forleden læste jeg tre træk (tilbøjeligheder til at lege med ord, give dem ny betydning og opfinde nye, når ingen dækker)der indgår i skizofreni-diagnosticeringen. Lidt skizo er man nok så, men hellere det end mundlam..?

Lene sagde ...

Haha....Jeg er nok lidt skizo, når det kommer til stykket, men mundlam..sjældent!